2019. január 26., szombat

Budapest – New York, majd fél nap NYC, akár a filmekben /2019. január 23. - január 26./


A LOT légitársaság járatával utaztam, és most leírom az apróbb kellemetlenséget, ami szembejött: direkt kiszámoltam, mikor kezdődik a check in online, hogy elsők között csekkolhassak be, és meglegyen a beszállókártyám. Na igen, szóval ülök nagy izgatottan a gép előtt és nyomogatom a gombokat, töltöm ki a dolgokat és egyszer csak ERROR. A kétségbeesés magas foka ütött agyon meg plusz húsz tonna, és mivel éjjel történt mindez, nem tudtam őket felhívni. Írtam egy e-mailt, arra valami automatikus válasz jött, hogy majd egy agent segít a reptéren és majd ott mgoldják. Hát maradjunk annyiban, nem voltam nyugodt.
Másnap felhívtam őket és kiderült, hogy mivel vízumom van, ezért nem tudok becsekkolni online, mivel fizikai képtelenség. Javasolja, hogy 3 órával indulás előtt legyek a reptéren, akkor nyit a pult, és akkor van esélyem jó helyet foglalni. Ehh.
Ok, jó, hogy szóltok, köszi – ezt én nem találtam sehol feltüntetve, de mindegy is, mert azért megnyugtatott a fazonka, leellenőrizte a foglalásom.

23 kilós lehetett a feladott poggyászom, ez volt benne a jegyemben, illetve egy 8 kilós kézipoggyász (persze, megadott méreteken belül), valamint a hölgyeknél megengedett kézitáska, na, én ezt kimaxoltam egy telepakolt hátizsákkal, de szerencsére senkit sem érdekelt. A pakolással kapcsolatban: elég nagy stresszt tud az okozni, ha 23 kilóba kell beleférnie az életednek, de megoldható – én pl. néztem youtube-on mindenféle pakolási technikát, amivel jobban ki tudtam használni a helyet (meg Marie Kondo műsorát is adom a Netflixen és a Times Square-en is kint volt a plakátja… :D).

Másrészről az is szerencsés volt, hogy nagyon kevesen voltak, rengeteg volt az üres hely, így egyedül ültem egy hármas oszlopban a jobb oldalon, a jegyem amúgy az ablak mellé szólt, de így konkrétan el tudtam feküdni és úgy aludni, elég sokan tettünk így, ahogyan láttam. :D
Nagyon durva volt, hogy valahogy az ablakokat besötétítették, és félhomály volt az első óra után egészen az utolsó két óráig. Aztán hirtelen puff, napfény.
Tudtam aludni szerencsére, és nagy ámulattal néztem az ülések fejtámlájába épített kijelzőket, ahol néztem filmeket is, sorozatokat is. Néztem a térképeket is, hogy éppen merre járunk (voltak ott mindenféle adatok is, hogy milyen magasan vagyunk, milyen idő van, mennyi az idő, milyen sebességgel haladunk, mennyi ideje, stb.), de volt nálam könyv is, meg az új bullet journalom, úgyhogy egész jól lefoglaltam magam, néha fel is álltam, ez nagyon jó volt. Kaptunk enni, inni, szóval ilyen szempontból nem lehetett ok panaszra, kedves és készséges személyzet volt. Bírtam a kispárnát meg a pokrócot, amit kaptunk. :D


A reptéren várt Zoli és elmentünk vacsorázni vele és a feleségével, aki cseh, szóval angolul beszélgettünk és nagyon jó volt! Először nehezebben álltam át az angolra, mert az autóban még Zolival is ugye magyarul beszéltünk, de aztán egész jól sikerült. Az Upper West Side-on voltunk, és láttam a Columbia campus bejáratát, a Barnard College-ot és a híres Tom’s Restaurant-ot. New Jersey fényeit láttam a Hudson partján, ahogy haladtunk vissza Bronx felé.

ittam igazi martinit!!!

Az időkülönbség 6 óra; itt annyival van korábban, gondoltam, oh, mi ez nekem?! Aha…. Mondták Zoliék is, hogy ne lepődjek meg, ha felkelek hajnalban. Gondoltam, dehogy kelek, hát annyira fáradt voltam estére, DEMÉGIS! Felébredtem hajnal 3-kor, aztán hajnal 4-kor is, végül 7 után nem sokkal felkeltem. Szóval igen, még ez is számít, most talán átálltam már jobban, de kicsit még mindig szédelgős vagyok, bár lehet, hogy ez az élmények miatt is van. :D


Aztán ma délelőtt még kocsikáztunk egyet Zolival és rengeteg mindent megmutatott, én meg csak tátott szájjal ültem és próbáltam felfogni, hogy igen, ez az a New York, amit kiskorom óta képekről és filmekből és sorozatokból ismerek csak, de most itt ülök tényleg az autóban és látom.
Az utcatáblák, a lámpák, a sárga taxik, a párlépcsős feljárós lakások, a felhőkarcolók, a fények – mint a filmekben, és úgy éreztem, most én élem a filmet, most én vagyok benne ebben a filmben és elképesztően, felfoghatatlanul csodálatos!!!









Gyorsan ebédeltünk egyet az NYU mellett, így láthattam azt a környéket is (West Village), aztán a Penn Station-nél elváltak útjaink. Annyira hálás vagyok Zoliéknak, mert kevesebb, mint 24 óra alatt annyi mindent megmutattak, elmeséltek, segítettek, befogadtak és annyira megnyugtató volt, hogy nem vagyok egyedül ilyen messze otthontól. <3
Ja igen, és aki nézett valaha Gossip Girl-t; láttam az Empire Hotelt. Enough said.

Most ülök a vonaton Providence felé, és az eddigi bejegyzéseket mind le tudtam gépelni, hogy up to date legyek, innentől is majd igyekszem rendszeresen, meg normálisan írni ezt a blogot. Ja, meg még képeket majd ezekhez a bejegyzésekhez is igyekszem szolgáltatni. 

Hálásan köszönöm amúgy mindenkinek, aki biztatott meg szeretettel gondolt és gondol rám, kicsit be vagyok szarva, de semmi gond, igyekszem!

Puszi mindenkinek otthon <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése