2019. április 3., szerda

tavaszi szünet, 2. rész - Boston, Cambridge & Salem / március 26 - 29. /


Amit még hozzátennék a DC-s posztomhoz, meg a múzeumokhoz, hogy azzal óvatosan, hogy nem igazán lehet kaját vagy innivalót bevinni, de a legtöbb helyen van valami ruhatár vagy ilyesmi, szóval megoldható, hogy ne kelljen kidobni az egész napra szánt vized vagy BANÁNOD az esetemben.
Viszont készüljetek fel a táskanyitogatásra, az ilyen fura kapukon való átmenésre, zsebkiürítésre, stb. Valahol még érthető is persze, hiszen eszméletlenül csodálatos dolgokat őriznek minden múzeumban.

Ami még furi volt nekem, hogy mikor leszállsz a gépről, legalábbis az én esetemben ez így volt, American Airlines-zal repültem, akkor oda jutsz ki, ahol az emberek várakoznak a beszállásra. Szóval a reptér belsejébe. Otthon ugye külön érkezős rész van, itt nem volt, lehet, hogy másik társaságnál ez másképp lenne. Meg persze így lehetőséged van még több pénzt költeni a reptéren, hiszen végig kell menned újra a boltok és kajáldák tömkelegén. :D

Az AirBnb, ahol laktam Bostonban, nagyon jó helyen volt, közel a piros metróhoz (DC-ben is és itt is színekkel jelölik a metrókat), és a fazon, aki egy tünemény volt amúgy, leírt mindent lépésről lépésre, hogyan jutok oda. :D Nagyon simán ment, amúgy Bostonból az ezüst vonal, (SL1) ingyenes a belvárosba és ott van ingyenes lehetőséged átszállni a piros vonalra, ami nekem tökéletes volt.

Lepakoltam, megismerkedtem Dave kutyijával, aki amennyire csufi, annyira muki volt. A szobám valami eszméletlen módon nézett ki, mint egy múzeum. :D Tele mindenféle csodás tárgyakkal, velencei hangulata volt amúgy, alig mertem hozzányúlni a képekhez meg mindenféle csudi tárgyakhoz. Az ágy olyan magas volt, hogy a derekamig ért, úgyhogy arra felmászni minden este igazi kihívás volt. :D De a legkényelmesebb ágy, amiben valaha aludtam. Tényleg. Huh.

Barney :D 




dehogy magas!

Nagyon praktikus volt az egész szoba, aminek külön örültem, volt minden, ami csak kellhetett. Kicsit aggódtam az osztott fürdőszoba miatt, de egyáltalán nem volt probléma. Minden olyan tiszta volt, hogy csak lestem.
Lesétáltam az óceánhoz, és üldögéltem kicsit a parton, annyira gyönyörű volt.

dehogy meredek! 


Aztán annyi erőm volt, hogy szerezzek némi kaját, meg ilyen 7 napos utazós kártyát váltottam (a kártyát Dave adta, én csak rátöltöttem a kreditet), mert hiába nem voltam ott egy hétig, annyit használtam, hogy többszörösen megtérült az ára. 7 nap volt 21 dollár, egy út kb. 3 dollár, a három napos meg 18 dollár. :D
Szóval kajáltam aztán el is ájultam kb., nagyon fáradt voltam.

Másnap elsétáltam a Boston Common nevezetű parkba, ahol a Freedom trail is átmegy, ott volt a csodás State House, aminek aranyozott a kupolája, és a világ összes mókusa. Nem viccelek. Eléggé lazára vettem ezt a napot, meg úgy egész Bostont, mert DC-ben hajlamos voltam sietni, hogy minél több múzeumba bejussak (persze ott is üldögéltem eleget a csoda helyemen, a padokon), itt csak élveztem a napsütést és néztem a cuki mókusokat. Ki volt nekik téve néhol egy-egy halom mogyoró. :D Barátságosak voltak.




"add már ide a mogyoróm"

Jaj, igen, az arany kupoláról; a világháború alatt befestették szürkére, hogy ne lehessen fentről látni, beolvadjon a környezetbe, így nem is bombázták le. Ravasz, nem?
Volt nálam egy adag ilyen diákcsemege szerűség, elkezdtem a mókusokat etetni, akik nagyon lelkesen vették el a kezemből a mogyikat, annyira édesek voltak.
Megnéztem a Public Gardent is, ott volt a bejáratnál George Washington szobra, ezer meg ezer mókussal. :D Kicsit lelohasztó látvány volt, mert volt egy ilyen kis tavacskaféleség, ami ki volt száradva, de mindettől függetlenül olyan jó volt körbe nézelődni. Itt hallottam az utam során másodjára magyar szót.


Aztán elindultam szobor keresésre, mert már kinéztem korábban, hogy vannak itt cuki szobrok, pl. egy kacsás. Itt olvashattok bővebben róla.


A Covenant Church is utamba esett a következő szobor fele sétálva, csak kívülről néztem meg, gyönyörű volt.







Annyira bírtam, hogy a menő, modern épületek mellett ott vannak a csudiszép, történelmi templomok. :D Kissé absztrakt képet nyújtott, de szerintem nagyon szép. 
A Trinity templomnál találtam meg a „Tortoise and hare” szobrot (Teknős és nyúl, itt olvashattok róla). A templomba be is mentem, itt is kaptam kedvezményt a diák miatt, meg egy audio guide-ot, ami kilenc állomáson keresztül duruzsolt a fülembe a templom szépségeiről, az üvegablakokról, a templom szerkezetéről, építéséről, mindenféléről. Nagyon érdekes volt és persze GYÖNYÖRŰ. Aztán itt imádkoztam mindenkiért, ne csak mindig értem imádkozzanak az otthoniak! Utána pedig fel is hívtam a Mamszim, mert már rég nem hallottam, és olyan jó volt hallani, mennyire örül nekem. J))



mindegyik imapárna más és más, ajándékba kapta a templom rengeteg embertől :)) van egy, ami a templom macskájának a tiszteletére készült, de sajna nem találtam meg :D 




Utána elkezdtem lesétálni az óceánhoz ismét, mert van egy csodás sétány, ahonnan látni az egész bostoni horizontot, vagyis a nagy, magas épületeket a pénzügyi kerületben. Menet közben rábukkantam egy random szoborra, egy mini körforgalom közepén. Minden ilyet meglesek, mert hát ezért vagyok ott, és akkor láttam, hogy ez bizony nekünk lett állítva, magyaroknak, az 1956-os forradalom és szabadságharc emlékére. Annyira meglepődtem és meghatódtam, csak álltam ott és néztem és végtelen büszkeség járt át. Voltak koszorúk is odatéve a szobor lábához, amiken magyar szövegek voltak és egy kokárdát is odatűzött valaki. <3



Aztán végigsétáltam a „Harborwalk” nevezetű sétányon. Olyan szabadság érzés járt át, imádtam. Fújt a szél, rá lehetett látni a repülőtérre, ahogyan leszállnak a repülők, és láttam az óceánt.







Vacsinál ismét a TripAdvisor volt segítségemre, bátran ajánlom mindenkinek a Falafel King nevezetű helyet. :D

Oh igen, és van egy hatalmas Primark a belvárosban, meleg szívvel ajánlom! 


Csütörtökön ellátogattam a Harvardra, és a lélegzetem is elállt, hogy mekkora kampusza van! És milyen csodás épületekkel! Rengeteg csoport mászkált fel-alá, na meg diákok is, és belegondoltam, milyen lehet nekik, hogy ők jönnének iskolába és kerülgetni kell a sok turistát… :D Ami miatt nevettem magamon, mert hát miért is lenne másképp, hogy annyira normálisnak tűntek. Mármint, diákok csak ők is. Csak éppen a Harvardra járnak.







Egy olyan helyen ebédeltem, ahol akkora adagot kaptam, hogy az lett végül a vacsorám is. Aki szereti a mexikói kaját, mindenképpen nézze meg, nem volt drága és nagyon szuper kiszolgálás volt! Border Café a hely neve és nagyon közel van a Harvard Square-hez.

jaj, ez pedig annyira finom volttttttttt

Lesétáltam a Charles-folyó partjára és ott is üldögéltem kicsit, néztem a madarakat, és sütött a nap, nagyon jó volt. Az ilyen nyugodt pillanatokért (is) éri meg utazni, mert akármerre néztem, csak csodás épületeket vagy természeti jelenségeket láttam, egyszerűen nem lehetett vele betelni.



Megnéztem az MIT-t is, ez ilyen intellektuális nap volt! :D






Aztán átbuszoztam a narancs metróhoz, onnan pedig elmetróztam az Arnold Arborétumhoz, ami hivatalosan „Arnold Arboretum of Harvard University”.
Bár kopaszok voltak a fák, hihetetlen volt, hogy egy ekkora városban van egy ilyen hely, ahol csend és nyugalom van, ahol madárkák meg fura pulykaszerűségek élik a kis mindennapjaikat, lehet nyugiban sétálni és azt érzi az ember, hogy minimum egy nemzeti parkban van.






Aztán traumatikus élményem volt, hogy nehezen találtam egy helyet végül, ahol pisilhettem, erről csak annyit írnék le, hogy aki utazik, ne akkor pisiljen, amikor kell, hanem amikor LEHET. MINDIG. Ezúton is örök hálám annak a bárban dolgozó lánynak, aki megmentett. :D

Pénteken úgy döntöttem, hogy ha már itt vagyok ilyen közel, elmegyek Salembe is. A boszorkányos dolgok kiskoromtól foglalkoztattak, meg ez az egész tömeghisztéria, ami a boszorkányság meg a boszorkányok égetése és kivégzése körül zajlott, szóval gondoltam legalább egy múzeumot megnézek (van vagy hetven kb., najó, annyi nem, de rengeteg). Elvonatoztam és bár csöpögött az eső, múzeumosdira tökéletes volt ez az idő. Volt két prezentáció, ahol elmesélték, hogyan kezdődött, hogyan zajlott le, hogyan ért véget, Salemben kiket végeztek ki és hogyan – és senkit nem égettek meg!!! Legalábbis ott. Salemben „csak” felakasztották az embereket, meg egyvalakit összenyomtak kövekkel. Milyen kedves. Eh.
Picit körbesétáltam amúgy a városközpontban utána, tényleg minden a boszorkányokról meg a szellemvilágról szól. Rengeteg múzeum, szuvenír bolt, szellemtúrák, mindenféle ilyesmik egymás hegyén hátán, nagyon magáénak érzi a város ezt a dolgot. :D







Annyira jófej volt Dave, hogy ott hagyhattam a cumóm a lakásban, amíg még kirándultam pénteken, és csak a vonat előtt egy órával mentem vissza érte, onnan pedig az állomásra. Annyira kedves volt és az egyik este, a barátaival néztek egy műsort és hangosan kommentálták, na én annyit régen röhögtem. :D Le is fotózott Barney-val, a kutyijával, mert látta, mennyire szeret, jaj istenem. :D

New York-i vonattal jöttem amúgy vissza, és kb. 40 perc alatt már Providence-ben is voltam. Annyira furcsa érzés volt, hogy legutóbb, mikor ott voltam az állomáson, teljesen ijedten, fáradtan és összezavarodva vártam, hogy összeszedjen Shari és a férje. :D Most pedig kijöttem, pontosan tudtam, hogy merre és meddig megyek, felszálltam a buszra, a bérletemmel természetesen, és simán „hazamentem”. Ennyit tesz két hónap.



is nagyon tetszett és az különösen jó, hogy ilyen közel van, mert így még máskor is el tudok menni, nem is drágán (ha időben veszed a gyorsvonati jegyet, 12-14 dollár), és azért még bőven van látnivaló. Ott kicsit már inkább sétálósra vettem a dolgot, lelassultam, a város hangulatára koncentráltam, mert azt éreztem, hogy képtelen lennék akkor több múzeumot befogadni. Nem tudom, ennek így van-e értelme, de azt éreztem, megteltem. :D Van még jópár múzeum Bostonban, amiket majd szeretnék megnézni, úgyhogy az az érzésem, hogy nem utoljára voltam ott. J

Péntektől péntekig kalandoztam és annyi csodát láttam, hogy az valami elképesztő. Ezek után picit nehéz volt visszatérni a hétköznapokba, de erőt ad ez a sok élmény és emlék. Aki csak teheti, utazzon és menjen és lásson minél többet a világból, mert ezek azok a tapasztalatok, amiket sehogyan másképp nem tudnánk megszerezni. És vigyetek magatokkal kézfertőtlenítőt. :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése