2019. április 10., szerda

fagyik, farmok, felismerések / március 30. - április 10. /


Miután hazaértem a nagy kirándulásból, szombaton a nagymosásé volt a főszerep és a pihenésé. Elmentem azért sétálni is, mert nagyon szép idő volt, és összefutottam a laborvezető nőcivel és a családjával. Azért az a nem mindegy, amikor egy ilyen helyen valaki rád köszön! Hahh.

Múlt vasárnap elmentem Amandával a farmra, bár csöpögött az eső, nagyon jó volt. Születtek kiskecskék, kiskutyák és kiscicák, úgyhogy tobzódtam konkrétan a cukiságban és teljesen feltöltődött a lelkem a kis bolyhos drágák által. Visszafele megálltunk fagyizni is, Amanda ajánlotta a helyet, és tényleg nagyon jó volt. A „gyerekadagot” kértük, ami így is hatalmas volt, ettem áfonyás és tökös fagyit, mindkettő finom volt. Úgyhogy megbeszéltük, hogy legközelebb is megállunk. :D (Spoiler, tényleg így lett!)






Múlt hétfőn ültem gyanútlanul ismét órán, nos, mint egy ember, és hallgattam, ahogyan a prof meséli, mi volt vele az elmúlt két hétben (igen, megtörtént események alapján), majd egyszer csak megláttam, hogy kivetít egy fotót egy rétesről. Amit Bécsben evett. Ahh, de megirigyeltem, komolyan! :D Aztán kérdezte, van-e itt bárki osztrák. Csend. Mondta, hogy tudja, hogy van egy magyar, majd megkérdezte, merre leledzem. Jelentkeztem, hogy heló, jelen, megkérdezte én tudom-e, mi ez? Mondtam persze, mi úgy hívjuk „rétes”. Erre azt mondta, „oh, köszönöm”. Mondtam neki „szívesen” és ment tovább az óra. :D

Aztán rávettem magam egy nagybevásárlásra, ez nem egy egyszer menet sosem. De vettem sok gyümölcsöt, amiatt azért boldog voltam. Hazaértem, és egyszer csak hallom nagy nevetgélés, meg hangoskodás van odalent. Na, mondom, ez mifene, és Elenor volt az, meg még két leányzó, akik invitáltak, hogy menjek velük, Amanda takarítja a szekrényét, szavazni fogunk a ruháiról. Becsatlakoztam, nagyon vicci volt, felpróbált mindenféle ruhákat, mi pedig szavaztunk, hogy igen (mosolygós fej) vagy nem (szomorú fej).


ha hazaérek, akkor is mindig hoz valamit a szájában <3 


Ezután megnéztünk egy filmet, angolul She’s the man, elég bugyuta kis film volt, meg amúgy ezer éves. Shari is csatlakozott hozzánk és néha megjegyezte, hogy „nem ilyen ám az amerikai középiskola”. :D

Aztán a múlt héten többször is együtt vacsoráztunk itthon a családdal, szeretem ezeket az alkalmakat, nem csak azért, mert mindig finomat eszünk, meg különlegeset (pl. nemrég volt indiai is), hanem mert jókat beszélgetünk. Egészen úgy kezelnek, mintha ezer éve itt élnék, nagyon jólesik, hogy ennyire befogadtak. J Na meg azért vicces is tud lenni ez az egész, mármint tényleg úgy élik a mindennapjaikat, mintha én is családtag lennék.
Sétáltam Kelvannal is a múlt héten, nagyon kis kajla eb még mindig, lementünk megint a folyóhoz, legutóbb, mikor ott jártunk, hatalmas hó volt. Mondjuk azért most sincs olyan gatyalohasztó meleg, azért fényévekkel jobb. Egészen átalakult a „hideg”, mint fogalom a fejemben. Na meg egészen új és erőteljesebb értékelést és megbecsülést táplálok a napsütés irányába.




Kipróbáltam egy nagyon jó éttermet, ami, nos, kínai-thai-vietnámi volt, nem tudom pontosabban leírni. :D Egészen elképeszt, hogy bár Providence nem nagy város, mégis, hiába élek itt már majdnem két és fél hónapja, mindig akad valami felfedezni való. Ez amúgy nagyon jó is, főleg, hogy javul az idő és így nem csak kedvem, hanem kapacitásom és lehetőségem is van sétálgatni és kalandozni a városban, ha úgy alakul a nap. Még DC-ben ittunk bubble teát a lányokkal, amit már otthon is próbáltam, és találtam itt is olyan helyet, ahol nagyon finomat kóstolhattam. A mangós zöldtea az új, nagy kedvencem.




Amandával elmentünk egy turkálóba kincseket vadászni, ahol azon a napon (ez amúgy már szombat, amiről szó van) 50%-os leértékelés volt az amúgy sem túl magas árakhoz képest. Az utolsó fél órára értünk oda, mert este 9-kor zártak, de még akkor is teljes őrület volt a boltban. :D Találtunk egy két jó kis cuccot és szinte nevetségesen keveset fizettünk értük, szóval produktív fél óra volt. :D Annyira hatalmas amúgy az a hely, hogy megbeszéltük, még visszatérünk, mert nem csak ruhák, meg kiegészítők vannak, hanem mindenféle otthoni tárgyak, eszközök, sőt, még könyvek is!!!! Mikor hazaértünk, nagyon viccesen az előszobában ültünk a szőnyegen vagy egy órán át, mire a szülők hazaértek. Mi csak nevettünk éppen valami videón, mert Amanda csinált a lovának, Tuckernek egy instagram profilt és hát, próbáltuk kitalálni, mi legyen a KONTENT. :D Azon is ment a mulatozás, hogy Amanda telefonja jónéhány órája 1%-on volt, és nem volt hajlandó egyszeren lemerülni. Megnyitott nem tudom hány alkalmazást, én pedig folyamatosan jelentettem, hogy az enyém mennyi százalékon van éppen. Amikor már az enyém is egyet ütött, majdnem elvesztettem a nem létező versenyt, de mielőtt felraktam volna tölteni, Amanda kiabált, hogy oké, lemerült. :D Shariék amúgy először nem értették, mi bajunk van, vagy van-e valami bajunk, ott a szőnyegen üldögélve kabátban és nevetve, aztán amikor megkérdezték, kérünk-e meggyilkolt sütit, csak még jobban nevettünk. Az történt ugyanis, hogy volt valami megnyitó a galériában, ahol a szülők dolgoznak, és Shari akart vinni két tálca ilyen díszes muffint (cupcake angolul, nem tudom, van erre jobb szó magyarul?). Igen ám, csak aztán nagyot kellett fékeznie…


Az egyik tálca megúszta, a másik meg, nos. Utána csak „murdered cupcakes”-ként emlegettük azt a tálcát, és kék díszítés volt rajtuk, amitől kék lett a szád. Meg a nyelved. Meg az ujjad. :D De finomak voltak.

"the murdered cupcakes"


Vasárnap megint farmoztunk Amandával, csináltunk csomó videót Tuckerről, és nagyon jó volt látni, ahogyan futkorászik, meg trükköket csinál, mert azokat is tud ám! A múlt héten ugyanis valamelyik nap arra jöttem haza, hogy Shari azt mesélte, hogy Amandát hívták a farmról, hogy nagy baj van, Tucker csak fekszik, nem kel fel, nem csinál semmit, orvos kell. Nagy riadalom volt, persze, mindenki baromira megijedt, mert amúgy sem egy fiatal lovacska már (velem egyidős!), szóval azonnal hívtak állatorvost és a farmra sietett mindenki. Kapott injekciót és aztán szerencsére jobban lett, azóta meg már teljesen jól van, de hát mindenkire nagyon ráijesztett. Szóval különösen jó volt látni, hogy mennyire elemében van. Segítettem megfésülni meg lecsutakolni, olyan kis barátságos jószág. És nagyon bolyhos, ló létére.

a világ legijesztőbb bárányai 


Aztán bevetettük magunkat a kiskutyák közé a farmon, ami hatalmas boldogság volt, mert végtelenül szeretetteljes kis szőrgombócok és az anyukájuk is. Megszeretgettük a kiskecskéket is, vittünk kenyeret a malacoknak, meglestük a dagadt cicákat és az istállótól a farmig kutyákkal az ölünkben autókáztunk be.















Utána jött a már említett fagyi, ami ismételten nem okozott csalódást. Volt egy bazár a belvárosban, amit teljesen random dobott fel a Facebook, mint eseményt még a múlt héten, úgy döntöttük, megnézzük azt is. Vicces volt, mert gumicsizmában caplattunk be körülnézni. :D Mondjuk nagyon szép gumicsizmákban. Aztán rájöttünk, hogy a vintage rímel azzal, hogy „nagyondrága”. Volt egy-két tényleg csodaszép ruha pl., de 60 dollárért elég volt csak megfogni és visszaakasztani.




Aztán annyira elfáradtunk, mondjuk majdnem egész nap levegőn voltunk, meg napsütésben, hogy vacsora előtt konkrétan el kellett mennem sétálni, hogy feléledjek, mert majdnem bealudtam ülve, este hatkor.

Hétfőn egész délelőtt szakadt az eső, szóval szerencsénk volt a jó idővel a hétvégén. Annyira sötét volt reggel 9-kor is még, alig akartam elindulni. De a télikabát ismét jól jött. Áprilisban. Sose baj. :D Ma is sétáltam egyet Kelvannal meg jót beszélgettünk a proffal. Nekem is meg neki is ki kellett töltenünk egy ilyen középidős kérdőívet a CIEE miatt, aztán csak nevettünk, mert elég fárasztó volt, mint egy ilyen elégedettségi kérdőív. De megvan legalább az is.



A héten foglalkozom FotósViadalos dolgokkal (holnap kezdődik az előregisztráció – ez itt a reklám helye) a megszokott feladatok mellett, szóval nem unalmas ez a hét sem. Bízom benne, hogy ez a monszun idő hamar véget ér. Most pedig megiszom a teám, amit már megint elfelejtettem, hogy megcsináltam, mint mindig, amikor teát csinálok. Szóval valószínűleg már hideg.

hoppá, a lépcsőző mókus! 


Tegnap ingyen fagyit osztogattak, de szakadt az eső – ehm khm, ismét –, szóval nem álltam be végül a sorba, így is kissé megfáztam. A buszmegállóban egy iskolai rezesbanda szerűség játszott (igen, az esőben), nagyon furcsa volt, mondjuk aranyosak voltak. :D Csak sajnáltam őket meg a hangszereket, hogy áznak.

Furcsa belegondolni, hogy elvileg pontosan két hónap múlva landolok otthon, egyszerre érzem ezt még rengeteg és nagyon kevés időnek. Az ittlétemmel kapcsolatban is így vagyok; egy idő után, mikor tényleg ennyire más időzónában mozogsz, mint az otthoniak, érezheted azt, hogy lekapcsolódsz teljesen róluk.
Ezzel egyrészt nincs semmi gond, mert kiépítettem én is itt egy életet, másrészt persze, tud frusztráló lenni, mikor nekem épp akkor lenne időm beszélni, amikor már otthon mindenki alszik.
Nem könnyű megoldani a kommunikációt, de nem lehetetlen. Ezt most csak azért fejtegetem itt, mert az elmúlt pár hétben ténylegesen éreztem, hogy teljesen különválok az otthoni történésektől, még ha szálakon keresztül „bele is vagyok vezetve”, mint az Amigos Blog vagy a FotósViadal vagy éppen a családdal és a barátokkal való kontakt tartása.

Van abban valami gyönyörű, hogy ennyire messze az eredeti otthontól lehetséges egy teljes életet kiépíteni. Éltem már Olaszországban, ott azonban ugyanolyan időzóna volt, na meg másfél órás repülőút választott csak el Budapesttől.
Az, hogy most nagyon nem ez a helyzet, egyszerre lehet ijesztő vagy ajándék; ezt te döntöd el, amikor már itt vagy. Én is választottam, és az ajándék mellett szavaztam, mivel azáltal, hogy ennyire messze vagy mindentől és mindenkitől, amit és akit csak ismertél és a biztonságod adta, olyan új oldalaid ismerheted meg, amikről nem is tudtál. Vagy tudtál, csak nem vetted figyelembe vagy elrejtetted. Itt, több ezer km-re, felébredhet.

Felismertem azt az erőt, ami szerintem mindannyiunkban bennünk van. Amikor idézőjelesen ennyire magadra vagy utalva, rájössz – én is rájöttem. Képes vagyok rá. Lassan három hónapja itt vagyok és bár nem volt egyszerű, mert egy kezdet sem az, érezhetem azt, hogy van itt helyem. Ezért (is) bátorítok mindenkit arra, hogy jelentkezzetek ilyen külföldi ösztöndíjakra, mert olyan leleményességet, erőt, kitartást fedezhettek fel magatokban, ami mindig is ott volt, de végre teljesen látható lehet. És nem állhat semmi annak az útjába, hogy tényleg felismerjétek. J Ez mondjuk az én személyes példám, hobbitevékenységem mindig is saját magam megkérdőjelezése volt. :D

Többre vagyunk képesek, mint azt hinnénk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése